Videa z výuky
Videa z výuky pro projekt Pomáháme školám k úspěchu, pro projekt Zapojme všechny a v pořadu UčíTelka
Hodiny natočené v 1. - 3. třídě v ZŠ Vrané nad Vltavou
1. ročník
- Tipy Jak začít s dílnou čtení již v 1. třídě zde
- Dílna čtení - Metody "Poslední slovo patří mně" a "Podvojný deník" zde
- Čteme s porozuměním každý den - Předvídání zde
2. ročník
- Čteme s porozuměním každý den - Metakognice (seznámení se čtenářskými strategiemi) zde
- Čtení s prvouce - Mechy (Velké putování skřítka Ostružinky) zde
- Čtení v prvouce - Rozmnožování rostlin (Velké putování skřítka Ostružinky) zde
3. ročník
UčíTelka 2020 - podzim - hodiny ČJ pro 1. a 2. třídu zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti
- Můj brácha Tornádo (14. 9. 2020) zde
Vyzkoušíme si porovnat sebe a své zkušenosti a zážitky s postavami z knížky. Co s nimi máme společného, čím se lišíme? Co bychom chtěli nebo naopak nechtěli zažít jako Julie anebo Jonáš v knížce Můj brácha Tornádo? - Stromy 5. 10. 2020
Vysvětlíme si rozdíly mezi knížkami s příběhy a knížkami, z kterých získáváme informace. Ukážeme si, co a jak nám pomáhá se v nich orientovat. Využijeme encyklopedii, téma stromů a některé části jejich těla. - Zvířata - zábavná anatomie pro děti 19. 10. 2020
Ukážeme si práci se schematickým zobrazením. S využitím knihy Zvířata – zábavná anatomie pro děti budeme určovat, která část textu patří ke kterému schématu. Jedno schéma zkusíme sami vytvořit. - Joska jede na jih 2. 11. 2020
Vyzkoušíme si rozlišovat mezi informacemi, které se dají získat z obrázků, a informacemi, které vyplývají ze slov v textu. Zaměříme se při tom na oblékání a činnosti podle toho, jaké je počasí. Budeme pracovat s knížkou Joska jede na jih. - Básně 16. 11. 2020
Budeme pracovat s básničkami. Vyzkoušíme si poznávání rýmů a sami je zkusíme vymýšlet. - Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my 30. 11. 2020
Ukážeme si, z jakých důvodů autoři píší své příběhy. Při čtení z knihy Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my zkusíme vypátrat, proč pan spisovatel pohádku napsal.
UčíTelka 2020 - jaro - hodiny ČJ pro 1. a 2. třídu zaměřené na rozvoj čtenářství a pisatelství
1. ročník
- Čtení s předvídáním 19. 3. 2020 Kotě z Kocourkova
- Psaní hádanky – vyskakovací zvířátko 21. 5. 2020 Tvořivé psaní 2. - 4. třída (nakladatelství Šafrán)
- Porovnání a kontrast 28. 5. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Posloupnost 4. 6. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Psaní příběhu o vypadlém zubu 11. 6. 2020 Píšeme příběh 1. – 3. třída (nakladatelství Šafrán)
- Dílna čtení – Podvojný deník a Poslední slovo patří mně 18. 6. 2020
2. ročník
- Řízené čtení 19. 3. 2020 Cesty dětí do staletí
- Posloupnost 26. 3. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Psaní příběhu o obrovi 2. 4. 2020 Píšeme příběh 1. – 3. třída (nakladatelství Šafrán)
- Kladení otázek 9. 4. 2020 Co vyprávěl starý dub
- Vizualizace 16. 4. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Psaní dopisu 23. 4. 2020 Tvořivé psaní 2. - 4. třída (nakladatelství Šafrán)
- Dílna čtení – Postava (co může slyšet) 30. 4. 2020
- Vizuální informace – čtení grafu 7. 5. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Rozšiřování slovní zásoby – doplňovačky 14. 5. 2020 Tvořivé psaní 2. - 4. třída (nakladatelství Šafrán)
- Vysuzování 21. 5. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Záměr autora 28. 5. 2020 Čteme s porozuměním každý den (nakladatelství Šafrán)
- Psaní naučného textu – bobři 4. 6. 2020 Čteme a píšeme naučné texty 2. ročník (nakladatelství Šafrán)
- Porovnání 11. 6. 2020 Velké putování skřítka Ostružinky
- Dílna čtení – Postava (pozvání na návštěvu) 18. 6. 2020