Jdi na obsah Jdi na menu
 

8. týden

vsudybylek.jpg

article preview

Dokument ke stažení zde.

 

Protože jsou příští týden podzimní prázdniny a my bychom neměli potřebný čas k prostřídání, nepracovali jsme tento týden v centrech aktivit. Místo toho jsme ale vyhodnotili a uzavřeli jak centra na téma Parkour (popisovali jsme svá hřiště a všechny speciálnosti, které jsme vymysleli), tak podzimní výpravu s ponožkami do lesa (povídali jsme si o svých zážitcích, zaznamenali je do lesních deníčků a také se naučili vyrobit sloupcový graf z nasbíraných pozorování a číst ho).

Velkou novinkou byl pro nás semafor. Pomůcka formativního hodnocení, která nám pomáhá uvědomit si, jak se nám pracuje, kdy zvládneme úkol sami, kdy potřebujeme pomoc a kdy naopak můžeme sami pomoc ostatním nabídnout.

Ve čtení nás čekala tři nová písmena "S, L, K". Pilně jsme trénovali nejen techniku čtení, ale i doslovné porozumění na úkolech v učebnici a pracovních listech. Poprvé jsme pracovali s básní a také jsme si vyzkoušeli první test čtenářské gramotnosti zaměřený na techniku psaní, doslovné porozumění, vysuzování a aplikaci. 

Při angličtině jsme hráli hru jako myšky Spike a Ruby. Nejdřív jsme znovu hodně trénovali slovíčka a správnou výslovnost otázky "What's this?" a potom hráli ve dvojicích. Nakonec jsme vybarvovali označená políčka na pracovních listech, abychom objevili ukryté školní pomůcky, a paní učitelka mezitím ověřovala, jak si kdo slovíčka pamatuje.

Spojili jsme výtvarku a pracovky a vytvořili podzimní listy na naše barevné podklady a také podzimní skřítky z listí. Už zdobí nástěnku na chodbě před naší třídou.

Novinkou v matematice byly plánky krychlových staveb. Všudybýlek nám jeden zanechal u ranní zprávy, aby nám ukázal, co si postavil, ale kvůli úklidu musel zbourat. Měli jsme spoustu nejrůznějších nápadů a paní učitelku jsme několikrát překvapili. Nakonec se nám podařilo odhalit princip záznamu a sami jsme pak stavby stavěli a plány kreslili. Pokračovali jsme se sčítacími trojúhelníky, jsou teď o celý jeden řádek větší a tím pádem taky náročnější.

Geometrii v rovině jsme věnovali čas při pátečním učení venku. Stačily nám k tomu jen špejle a přírodniny, kterých bylo kolem dostatek. Nejdříve jsme ze špejlí zkoušeli sestavit číslice, ale nedařilo se nám přijít jak na to, když je nesmíme ohnout, ani zlomit. Nakonec Aničku napadlo, že bychom to mohli zkusit jako na "karkulačce" :-) . A pak už to šlo skoro samo. Jakmile jsme si špejle dostatečně osahali, pustili jsme se do úkolů, při kterých jsme se seznámili s pokyny "přelož" a "přidej". Zdálo se to snadné, se vším jsme si hned poradili.
Venku jsme také trénovali čtení. K obrázkům jsme z kolíčků s písmeny skládali jejich názvy a všechno věšeli jako prádlo na šňůru. Stejně jako v matematice jsme si pomáhali ve dvojicích.
Nakonec jsme si ještě za pomoci špejlí připomněli znaménko "rovná se", které s námi nacvičila ve čtvrtek Maruška, když paní učitelka nebyla ve škole.

S Maruškou jsme kromě čtení, psaní a matematiky četli další pokračování příběhu o partě dětí v říši hmyzu a dostali se do včelího úlu. A protože Maruška ví o včelaření hodně moc, měli jsme i my příležitost se dozvědět spoustu novinek.

V průběhu týdne jsme oslavili další dva spolužáky, Jigmeho a Bertíka, a tím máme spoustu říjnových oslavenců vyřízenou. Další oslava nás čeká hned příští pátek po prázdninách, narozky slaví Týna. Ale zase je v listopadu jediná.

Při povídání o státním svátku, který jsme jednoduše pojali jako oslavu narození naší země a dozvěděli se, že bude mít 101. narozeniny, padla od dětí skvělá otázka: A kolika let se dožije?

Příští týden budeme ve škole jen dva dny, ale prodloužíme si je o Dušičkové přespávání z pátku na sobotu. Těším se.

 
 



Statistiky

Online: 1
Celkem: 132353
Měsíc: 2161
Den: 53