7. týden
Dokument ke stažení zde.
Poprvé jsme se seznámili s lesními ponožkami .
Paní učitelka nám je spolu s Všudybýlkem představila a my začali řešit, na co bychom se mohli v lese těšit, z čeho máme obavy, co v lese dělat a co ne, co si vezmeme na sebe. A hlavně si každý vyrobil svou lesní ponožku, kterou bude brát na lesní výpravy. Ta první se uskutečnila v pátek. Vypravili jsme se do lesa na statek, kde jsme si nejen užívali les spolu s ponožkami (zkoumali ho, stavěli originální bydlení pro ponožky, snažili se nepozorovaně dostat k paní učitelce, ...), ale také si poprvé vyzkoušeli, jaké to je být vědci, badateli. Zjistili jsme, co je to hypotéza, a provedli první pozorování a jeho záznam. V pondělí si ve třídě naše bádání vyhodnotíme. Kdo chtěl, mohl si vzít z lesa něco malého na památku.
Na začátku týdne jsme dokončili centra aktivit na téma parkour a v úterý příští týden si navzájem představíme svá vysněná hřiště, abychom si je mohli vystavit.
Naučili jsme se číst dvě nová písmena - J a N. Díky tomu umíme napsat ANO a NE a můžeme při čtení celých vět a otázek trénovat naše porozumění přečtenému textu. V písance stále uvolňujeme ruku a snažíme se hlídat správné sezení a držení tužky. Navzájem jsme si vysvětlili, co to je a k čemu slouží otazník.
Novým pojmem v matematice bylo "podlaží". Jeho význam jsme dokázali dát společně dohromady a dál s ním pracovat. Pilně trénujeme počítání (sčítání) ve sčítacích trojúhelnících a navíc jsme přidali dočítání. Tedy hned poté, co jsme se nechali do jednoho nachytat a společnými silami chybu objevili. Stalo se nám to v okamžiku, kdy jsme nepátrali po součtu, ale po prvním nebo druhém sčítanci.
Velké ocenění patří rodičům, kteří přišli na první rodičovskou kavárnu. Na vlastní kůži zažili, s jakými potížemi se potýkají děti, když se učí číst pro ně zatím neznámé "znaky". Já děkuji za ochotu si všechno vyzkoušet i za sdílení myšlenek, pocitů, potíží, ... a těším se na další kavárnu, kterou bychom zaměřili na naši matematiku.