Jdi na obsah Jdi na menu
 

4. týden

vsudybylek.jpg

article preview

Dokument ke stažení zde.

Mám z celé třídy, ze všech dětí obrovskou radost! Poprvé jsme tento týden pracovali "regulérně" v centrech aktivit a bylo to super! Ačkoliv v jednu chvíli ve třídě pracovalo pět skupin na pěti různých zadáních, dokázaly děti udržet hladinu hluku na přijatelné úrovni, domlouvaly se mezi sebou, rozdělovaly si úkoly, střídaly se při práci a věřím, že si celý proces užily. Navíc dokázaly dosáhnout cílů na jednotlivých stanovištích. Příští týden centra na téma Podzim dokončíme a promyslíme, čemu se budeme věnovat v dalších čtrnácti dnech. A jsem přesvědčená, že už si budeme moci troufnout do třídy pozvat i rodiče.

Otázkou, na kterou v jednotlivých centrech hledáme odpověď, je "Co se děje v přírodě na podzim?"
V centru čtení se zabýváme přípravami živočichů na zimu, konkrétně jak to má veverka a jak ježek. Čteme malované čtení, přiřazujeme názvy živočichů podle toho, kde slyšíme hlásky, které už umíme i číst, malujeme obrazy toho, co jsme se dozvěděli, nebo vše dramaticky ztvárňujeme divadlem.
Ve vědě a objevech se postupně učíme badatelskému způsobu práce. Přemýšlíme nad tím, proč od nás někteří ptáci před zimou odlétají, studujeme "odborné texty", sledujeme dokument České televize a při tom se snažíme objevit odpověď na původní otázku. Svá zjištění porovnáváme se svými představami a zaznamenáváme.
V centru ateliér se věnujeme podzimním barvám. Posloucháme část Čtvero ročních období, abychom se naladili na podzim, bavíme se o podzimních barvách a pak je mícháme na paletách a vytváříme (krásné) podzimní obrazy.
V centru matematika počítáme a evidujeme počty podzimních plodů, některé jsou pro nás nové, tak se můžeme i něco přiučit mimo matematiku. Vymýšlíme a navzájem si dáváme úkoly na sčítání a nakonec z plodů sestavujeme barevný podzimní náhrdelník podle námi vytvořeného rytmu.
V centru psaní pokračujeme uvolňovacími cviky, kroužíme kolem podzimního ovoce (a dýně). Stříháme a lepíme a vyrábíme nádherné podzimní zavařeniny.
Na konci každého dne si v kruhu povídáme o tom, co nám v naší práci pomáhá a také co nám ji komplikuje. Navzájem si dáváme doporučení, takže na základě našich zkušeností mohou ti, kteří se do "našeho" centra dostanou další dny, načerpat inspiraci, jak si s úkolem snáz poradit.

Těším se, až v příštím týdnu dokončíme práci ve zbývajících centrech, jak si výsledky své práce představíme a dáme dohromady odpověď na otázku "Co se děje v přírodě na podzim?".

Čtvrteční představení Kvak a Žbluňk mělo velký úspěch, děti mi o něm barvitě vyprávěly v pátek ráno v kruhu na koberci. V první polovině října navštívíme divadlo v Dlouhé ještě jednou, tak se těším.

Páteční učení venku nás tentokrát zavedlo k řece. Pátrali jsme po podzimních plodech, které jsme měli k dispozici v centru matematiky, a našli jsme jich docela dost (bukvice, lípa, hloh, šípek, pámelník, ...). Ukázali jsme si aplikaci, která nám pomůže, když některou rostlinu neznáme - jmenuje se "PlantNet" a vřele ji doporučuji. Cestou jsme probrali bezpečnost při přecházení kolejí bez závor. U Vltavy jsme pilně pracovali na čtení - z kamenů jsme skládali písmena, běhali jsme pro obrázky, které na zadané písmeno začínají a na uzlovačky (které jsme si sami přivázali na plot) je pak věšeli za kolíčky jako prádlo na šňůru. Bohatě jsme se vyřádili při kutání kamenů ze břehu a při zpáteční cestě někteří sbírali barevné listy a další přírodniny. Na bikrosce jsme pak trénovali hod míčkem do dálky.

Byl to skvělý týden, přeji klidný víkend (Všudybýlek si ho určitě užije, čeká ho príma zábava s Bertíkem) a těším se na pondělí.

 
 



Statistiky

Online: 2
Celkem: 132350
Měsíc: 2159
Den: 60