Jdi na obsah Jdi na menu

36. týden s Ostružinkou

2. 5. 2021

 

Milí rodiče,

prezenční týden je za námi, další distanční před námi.

Týdnem „naživo“ nás provázely čarodějnice. Jak při práci v češtině, matice, … tak při tvoření (fotky dětských výtvorů najdete na našich webových stránkách). Seznámili jsme se s novým učivem v češtině – párovými souhláskami. Budeme je v příštím týdnu hodně trénovat online i při samostatné práci. Kromě čtvrtka jsme byli každý den alespoň půl dopoledne venku na zahradě. V pátek jsme pak spálili papírové čarodějnice. Každý jsme si na tu svou napsali, čeho se na sobě chceme zbavit (zapomínání, nepořádnost, …). A teď na budeme pracovat na zlepšování J.

Také jsme si zodpověděli dětské otázky k potížím a nejasnostem s technikou. Na něco jsem odpovídala já, ale bylo super, že si často dokázaly navzájem poradit děti samy.

V příloze posílám pracovní listy k tisku pro následující týden. Začala jsem je pojmenovávat daty, kdy bude který potřeba, snad to trochu ulehčí orientaci. Prosím, ověřte, zda mají děti při online výuce klid na práci. Těžko se nám pracuje, když je v pozadí slyšet televize, rádio, telefon.

Ve středu od 15:00 se koná schůzka Ekotýmu na školní zahradě.

S přechodem na rotační výuku jsme narazili na potíže s plněním školních povinností. Děti si vše, co mají odevzdat online nebo přinést do školy, zapisují do diářů. Vše opisují buď z chatu nebo z tabule. A opravdu na to mají dostatek času. Přesto jsme zjistili, že někteří si při online týdnu do diáře své povinnosti nezapisují, odpoledne si je neotevřou. Opakovaně si připomínáme, že je nezbytně nutné, aby se do nich každý den při přípravě do školy dívaly. Prosím, podpořte je v tom, ať si tuto dovednost osvojí. Bude se jim v dalších letech skutečně moc hodit.

Ještě mám prosbu týkající se hodnocení dětské práce. Ve škole jsme si znovu vysvětlili a vyjasnili, k čemu slouží tabulka s barevným semaforem. Že je normální a v pořádku, když někomu jde učení pomalu, stejně jako když jde jinému rychle. Ale že je důležité využít „tréninkový“ čas na zvládnutí výstupů daných školním vzdělávacím programem. Přesné znění, co mají děti zvládnout, je v tabulce napsané. Moc prosím, věnujte každý víkend prohlížení společně s dětmi dostatek času. Velká část třídy říká, že se na své výsledky nedívá. Děti se učí říkat si o tréninkové úkoly nebo naopak o úkoly navíc, pokud se jim daří rychleji. Potřebují ale vědět, v čem se jim daří a kde ještě ne. Budete-li k tomu cokoliv potřebovat vysvětlit, ozvěte se. Děti vědí, že ke konci období by se měly dostat alespoň na „žlutou“. Někomu stačí práce ve škole, jiný potřebuje trénovat i doma. Zejména s násobilkou, počítáním do sta a abecedou mají některé děti stále velké problémy. Cokoliv je dětem nejasné, vědí, že mi mohou buď hned napsat po Teamsech anebo se hned v pondělí doptat ve škole.

Někteří z vás už se mě ptali na červen a případnou školu v přírodě. Vzhledem k tomu, jak nepředvídatelná jsou rozhodnutí vlády, nepočítám bohužel s tím, že bychom vyrazili na klasickou ŠvP. Co jsme ale určitě schopni zvládnout, je „příměstská“ škola v přírodě podle našeho loňského modelu. Zatím nevím, jak to bude s koncem roku, v úvahu proto přichází buď týden 14. – 18. června anebo 21. – 25. června. Stejně jako vloni bychom vyráželi na dopoledne do našich lesů a zažívali to, co pro nás má připravené Ostružinka J.

Přeji hezký večer a klidný týden J.
Katka

Seznam příloh:

  • Na celý týden
    • Rozvrh hodin 1A, 1B, 2B, 2C
    • Týdenní plán zde
    • Přehled povinných a dobrovolných úkolů zde
    • Povinný úkol z ČJ zde
    • Povinný úkol z M zde
  • 3. 5.
    • PL Ostružinka zde
    • Kris kros Ostružinka zde
  • 4. 5.
    • AJ slovíčka zde
    • ČJ párové souhlásky zde
  • 5. 5.
    • PL Ostružinka zde
    • Vennův diagram Ostružinka zde
  • 6. 5.
    • M – rýsování zde
    • M – čtvercová síť zde