Jdi na obsah Jdi na menu

27. týden s Ostružinkou

28. 2. 2021

Milí rodiče,

moc děkuji za vaši SMS zpětnou vazbu k současným možnostem dětí a posílám první zásilku informací a listů pro náš první týden distanční výuky.

  1. Rozvrh hodin – podzimní model jsem upravila tak, abychom měli možnost pracovat nejen na půlky (skupiny 1 a 2), ale v druhé části dopoledne i rozdělení na tři skupiny (skupiny A, B, C) – podle toho také posílám rozvrh hodin pro vaše děti
  2. Po předchozích zkušenostech jak ze společné online výuky, tak i s dětmi, které byly v karanténě, mám prosbu. Pokud je to jen trochu možné, moc nám pomůže, když budou mít děti po dobu online hodin zapnuté kamery. Bez očního kontaktu je to fakt hrozně těžké. Pokud s tím nesouhlasíte, dejte mi vědět, abychom s paní asistentkou děti k zapínání kamer nevyzývaly.
  3. Oproti podzimu bych ráda zachovala naše páteční venkovní učení J. S dětmi si vysvětlíme, aby věděly, co a jak na zahradě budou dělat.
  4. V pátek si děti přinesly domů pomůcky. Prosím, dohlédněte, aby v nich měly pořádek a dokázaly najít vše, co budou potřebovat (seznam jim budu také dávat ráno do Teams, aby si vše v klidu nachystaly).  Ať si určitě zkontrolují, že mají po ruce tabulku násobků a pomocníka na kontrolu pravopisu. Co jsem dětem nemohla rozdat, to jsou geoboardy, ty mám ve třídě jen do dvojice. Ale kdo byste byli ochotní je s nimi pro domácí použití vyrobit, bude to fajn. Jedná se o dřevěnou destičku o rozměrech cca 17x17 cm s 3x3 kovovými tyčkami (možné nahradit hřebíčky), přes které se pak přetahují gumičky (odkaz např. zde).
  5. Projektová olympiáda – nyní jsme ve fázi, kdy děti doma aktivně vyhledávají informace ke svému tématu, resp. k jeho částem podle toho, jak si práci rozdělily. Mělo by se jednat o hledání přednostně v encyklopediích, teprve potom na netu. Ukazovali jsme si, že to, co si budeme chtít zapsat, nám musí být srozumitelné. Opisujeme si na papír jen to, co nám dává smysl, čemu rozumíme, čitelně a přehledně, v krátkých větách. Nejde o dokonalý výběr všech podrobností, teprve se to učíme. Určitě jim v případě nouze můžete pomoci, nicméně pro ně bude užitečné, když budou číst a psát samy. Čas na přípravu mají tento týden, po prázdninách si ukážeme, jak budeme informace zpracovávat. I když na dálku to bude dost náročné, věřím, že to zvládneme.
  6. Pracovní listy – kdo nemůže tisknout, bude možnost vyzvednutí vždy v pondělí ráno mezi 7:15 a 7:30 před školou. Dejte mi tedy vědět, kdo si budete chodit, abych vytiskla potřebné počty.

Týdenní plán zde
Přehled povinných a dobrovolných úkolů zde
Rozvrh hodin podle skupin 1A 1B 2B zde
Úkol do Ypsilonkových desek zde