Jdi na obsah Jdi na menu

Duben

ČARODĚJNICE
27. dubna jsme si užili oslavu Čarodějnic jak spolu ve třídě, tak s našimi patrony. Nejdříve nám paní učitelka četla z knihy Malá čarodějnice a my jsme si každý vyrobili svou papírovou čarodějnici na špejli a napsali do ní všechno, co se nám na sobě samotných nelíbí a chtěli bychom se toho zbavit. Pak přišlo na řadu čarodějnické učení. V matematice, čtení i psaní jsme pracovali na úkolech motivovaných čarodějnicemi. Poté jsme věnovali čas připomenutí písničky Pět ježibab, kterou jsme měli v plánu zpívat u ohně patronům. Nakonec jsme se vypravili na školní zahradu a do sadu. Představili jsme své čarodějnice patronům a vydali se s nimi do sadu, kde jsme pátrali po ukrytých indiciích, abychom dokázali dokreslit obličej do obrázku čarodějnice, který jsme dostali od paní učitelky. Předvedli jsme patronům, jak už umíme číst a jak tomu, co si přečteme, dobře rozumíme. Když jsme potřebovali, pomohli nám. Jakmile jsme byli hotoví, přesunuli jsme se k ohni, kde jsme společně zazpívali písničku a spálili připravené čarodějnice se svými “špatnostmi”.
Video s naším zpěvem Pět ježibab najdete zde.

DOMÁCÍ MAZLÍČCI
Celou velkou kapitolu v naší učebnici čtení “Zvířata” jsme zakončili velkým projektem třídní ZOO a také možností představit dětem ve třídě své domácí mazlíčky. Nejdříve proběhl průzkum, zda někdo z nás není alergický na zvířecí srst, peří, apod. Poté jsme se doma s rodiči poradili, kdo může své mazlíčky přinést do školy, a připravili si o nich krátké povídání. A pak už nastal “Týden domácích mazlíčků”. Každý, kdo přinesl svého zvířecího kamaráda do třídy, o něm pověděl, jak se o něj stará, čím ho krmí, co s ním zažil. Ostatní měli možnost klást další otázky a do pracovních listů si zaznamenávali, co se dozvěděli. Samozřejmě že zbyl čas i na pomazlení, pohlazení, … Kdo neměl možnost vzít svého mazlíčka do třídy, nachystal si promítání fotek a dokonce i vlastnoručně natočeného videa.

DEN ZEMĚ
V průběhu týdne jsme se ve třídě pilně připravovali (při hudební výchově, prvouce, výtvarné výchově, …) a v pátek vyrazili na celé dopoledne ven užít si za přízně počasí oslavu Dne Země. Pátrali jsme po jarních kytičkách (které jsme se učili poznávat před dvěma týdny v centrech aktivit). Hledali v určovacím klíči, jaký památný strom jsme v pěti dětech dokázali obejmout na Pohoří. Nejrůznějšími způsoby několikrát překonávali Turyňský potok. Objevili vodopádek a fotili se u  něj. Pátrali do makro fotografiích do našich “fotorámečků” a při společné prohlídce galerie přírody je představovali ostatním. Hmatem poznávali stromy v sasankovém háji (a někteří toužíme po tom, naučit tuto hru rodiče a sourozence). Tvořili frotáž kůry různých druhů stromů. Vyplašili srnku. A samozřejmě vyčistili kousek přírody od odpadků. Bylo to skvělé dopoledne!

ORNITA
V pondělí 9. dubna jsme si poprvé za svou školní docházku užili představení Ornity. Letos byli na pořadu krkavcovití. Nejen, že jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí ze života těchto pěvců, ale také si některé druhy mohli na vlastní oči prohlédnout. A kdo se nebál, ptáky si i pohladil.